X
تبلیغات
دوستان روابط عمومی
روابط عمومی

تقدیر و تشکر
اول خداوند منان راشاکرم که به من توانایی نوشتن این تحقیق را داده است تا بتوانم نیمه ای ازفرهنگ ایرانی خودرابنویسم بعد از آن از استادان گرامی آقایان دکتر عباس قنبری و جناب آقای رحیم نجفی قدردانی می کنم که الطاف بی شائبه خودمن رادرنوشتن این تحقیق یاری فرمودند از آخر ازمسئول خانه کتاب (فرهنگ وارشاد اسلامی) جناب آقای شیخی کمال تشکر رادارم .

 پیشگفتار
درهزاره جدید اقتصادرقابتی ومبتنی بربازار دارای نقش برجسته واساسی است عوامل موثر برموفقیت بنگاه های اقتصادی به سرعت درحال تغییر می باشد ،به عبارتی دیگر دراقتصاد دانایی محور ،ایده ها ،محصولات ،خدمات وفرآیند تولید وعرضه همواره درحال تحول ودگرگونی است .
درچنین دوره ای برای موفقیت کسب وکار،برخورداری ازدانش روز وتوانایی به کارگیری آن به شیوه ای نوآورانه وموثر ،همواره موردنیاز وتحصین برانگیز است وکار آفرینان به عنوان کسانی که می توانند باابتکار ونوآوری ترکیبات جدیدی ازمنابع ،فرصتها و نیاز هارا خلق کنند درخط مقدم تولید ثروت ،توسعه اقتصادی وفن آوری درحال حرکت هستند .
این کار آفرینان هستند که به عنوان پدیده نوین درشرایط سخت کنونی ومخاطره آمیز جامعه باتوجه به خصوصیات ممتاز وبرجسته خود امکانات ومنابع رابرای ایجاد،رشدوتوسعه درزمینه های تولید وخدمات فراهم کرده ،اشتغال وکسب وکار ایجادنمایند .
وضیعت اقتصادی کشور وترکیب جمعیتی امروزه بیش ازپیش مارا نیازمند یافتن زمینه های پیش رو درصحنه ای اقتصادی وگسترش کار آفرینی می کندودراین راستا ضرورت داشتن ،الگوها وراهکارهای مناسب جهت آموزش ،تربیت واستفاده بیهینه از نیروی فعال وکار آفرین بیشتر می شود .
درهمین راستا سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان یکی ازبزرگترین نهادهای فعال درامر آموزش درزمینه کار ،اشتغال به کار آفرینی ،اقدام به تهیه وتدوین محتوی آموزشی درزمینه مراحل راه اندازی یک کسب وکاروبنگاه اقتصادی براساس نتیجه ارزیابی دوره آموزشی برگزاره شده ازسال  1379 تاسال 1385، نظرخواهی ازفراگیران ،مدرسین ومتخصصان کارآفرینی کشور ،برگزاری نشست های تخصصی دراین زمینه ،بازخوردمنابع آموزشی موجود وتلفیق برخی از روشهای رایج آموزش کارآفرینی به عنوان یک الگوی ملی آموزش کارآفرینی کشور باهمکای موسسه کار وتامین اجتماعی نموده است .
یکی ازمهمترین دلایل نارضایتی ازشغل این است که اغلب افراد هنگام آغاز زندگی شغلی ،آگاهانه وبراساس معیارهای صحیح ،واقعی وواضح (استعدادها ،مهارت ها وعلایق )برای خودبرنامه ریزی نمی کنند وباتوجه به نیازهای بازارکار ،قراردادهای اجتماعی ارزش های گروه های مرجع وحرف مردم ،رشته ای تحصیلی وشغل خودراانتخاب می کنند . به عبارت دیگر،مردم کاررابرای آنها تعریف وانتخاب کرده اند نه خودشان .بنابراین درزندگی ای قدم می گذارند که مجبورند یک عمربدبختی بکشنندودرانظاردیگران تظاهرکنند که خوشبختند!!
 
مقدمه
در دنياي امروز، خريداران براي تصميم گيري در فرايند خريد، با سوالات و اما و اگرهاي بسياري روبرو هستند. تنوع کالاها و محصولات مختلف باعث شده اند مشتريان با حق انتخابهاي فراوان مواجه باشند. (Todor,2003,23) از سويي ديگر شرکتها دريافته اند که هزينه جذب مشتريان جديد پنج برابرهزينه حفظ مشتريان کنوني است و از دست دادن يک مشتري، تنها از دست دادن يک قلم فروش نيست، بلكه فراتر ازآن به معني از دست دادن کل جريان خريدهايي است که مشتري مي توانسته است در طول زندگي انجام دهد.(کاتلر،28،1999)
از اوايل سال 1980، بسياري از شركتها به برقراري تعاملات پايدار با تامين کنندگان و ساير ذي‌نفعان خود روآوردند و پس از آن در اوايل سال 1983واژه بازاريابي رابطه مند براي اولين بار مطرح شد.(Wanq,2004) در واقع سه عامل باعث ايجاد و افزايش محبوبيت بازاريابي رابطه‌مند در اواخر سال 1980و اوايل سال1981 ميلادي شدند. اولين دليل، بحران انرژي در اواخر سال 1970 بود که موجب بروز تورم بي سابقه در قيمت مواد اوليه توليدي شد و بسياري از شرکتهاي آمريکايي فعال در زمينه صنايع الکترونيک، فولاد، آلومينيوم، مواد شيميايي و منسوجات تحت فشار رقباي خارجي از ميدان خارج شدند.
بنابراين نگهداري مشتريان و برقراري روابط بلند مدت با آنان مورد توجه قرار گرفت.(Sheth,1998)
در همان زمان بازاريابي خدمات به عنوان شاخه اي جديد در علم بازاريابي شهرت و محبوبيت يافته بود. لنارد بري که نخستين پژوهشگر در زمينه بازاريابي خدمات بود در اوايل سال 1983واژه بازاريابي رابطه‌مند را ابداع كرد.(sheth,2002) از آنجا که ارائه خدمات مستلزم برقراري رابطه مستقيم با دريافت کنندگان خدمت بود، محققان توانستند که وفاداري مشتريان را حين برقراري تعاملات پايدار با آنان مورد تحليل قرار دهند. نهايتا با مطرح شدن مباحث TQM (مديريت کيفيت فراگير)در سال1980، توليد کنندگان به دنبال کاهش تعداد تامين کنندگان ودر نتيجه دريافت مواد اوليه مورد نياز با کيفيت بالاتر و هزينه کم تر بر آمدند که اين امر مستلزم برقراري تعاملات نسبتا پايدار با تامين کنندگان بود. پس از موفقيت ژاپني ها در توسعه روابط با تامين کنندگان بويژه در صنعت خودرو. اين الگو مورد استفاده شرکتهاي آمريکايي نيز قرار گرفت.(Sheth,2002
    
فصل اول)   تاریخچه بازاریابی
از اواخر دهه 90 میلادی و اواسط قرن 21 ، دولت فدرال آمریکا با پدیده نوین تجارت الکترونیک و کلاهبرداریهای گسترده از شیوه های چندگانه این تجارت (خصوصا شیوه بازاریابی و فروش چند مرحله ای) ، مواجه شده و بر سر یک دو راهی بس دشوار و گمراه کننده تصمیم گیری قرار گرفته بود. در دهه (2001- 1995) ، تعداد شرکتهای هرمی – نظیر گلدکوئست و EBL و غیره در آمریکا به سرعت رو به تزاید بودند و کلیسای کاتولیک و پروتستان در موعظه های یکشنبه خود ، پیوسته دولت را به خاطر اهمال در برخورد با اینگونه شرکتها – که جوانان سیاهپوست را به خاک سیاه نشانده بودند- تقبیح می کردند. هیاتهای قانون گذاری ایالت میشیگان ، آرکانزاس و جورجیا- بدون توجه به نظارت دولت فدرال ، قانونی را به تصویب رسانیده و هر گونه فعالیت شرکتهای هرمی دارای "ماهیت پول گردانی" را غیر قانونی اعلام داشتند.
دولت فدرال نیز پس از درگیریهای شدیدی که بین فرماندار میشیگان و کمیته امنیت ملی کاخ سفید به وجود آمد، بر اساس قانون فدرال USCS1302 درتمامی ایالات آمریکا فعالیت ....... (بقیه در ادامه مطلب)

دوستان میتوانند متن کامل را در ادامه مطلب بخوانند !        "با تشکر"

اعظم صفیانی

دانشجوی رشته روابط عمومی

پودمان پنجم


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم خرداد 1389ساعت 12:35  توسط خانم صفیائی  |